YouTube este un site web unde utilizatorii pot încărca și vizualiza videoclipuri. YouTube a fost creat în februarie 2005 de trei foști angajați ai companiei PayPal. Serviciul cu sediul în San Bruno, California, folosește tehnologia Adobe Flash Player (HTML5
din 2012) pentru a expune o gamă largă de clipuri video create chiar de
utilizatori, incluzând și fragmente din programe de televiziune sau din
filme. YouTube face parte din fenomenul recent numit Web 2.0.
În octombrie 2006 Google
a anunțat că a ajuns la o înțelegere să achiziționeze compania pentru
1,65 miliarde $. Afacerea a fost încheiată la 13 noiembrie 2006.
Utilizatorii neînregistrați pot vizualiza toate videoclipurile de pe site, iar utilizatorii înregistrați pot în plus încărca ("upload")
videoclipuri pe YouTube, pot introduce comentarii și pot da note
filmulețelor. Unele videoclipuri sunt disponibile doar pentru
utilizatorii de peste 18 ani (de ex. videoclipurile cu conținut
potențial ofensiv). Încărcarea videoclipurilor care conțin defăimări,
hărțuiri, publicitate sau materiale care încurajează crima este strict
interzisă. Videoclipurile asemănătoare, determinate de titlu și tags
(etichete), apar pe ecran în dreapta jos. Încă din al doilea an al
YouTube-ului au fost adăugate funcții care să ajute utilizatorii să
posteze 'răspunsuri video' și să se aboneze la noile videoclipuri ale
utilizatorilor preferați.
Există puține statistici legate de numărul videoclipurilor de pe
YouTube. Totuși, în iulie 2006 compania a dezvăluit că peste 100 de
milioane de videoclipuri sunt vizualizate zilnic, iar în iunie 2006 au
fost vizualizate 2,5 miliarde. În mai 2006, 50.000 de videoclipuri erau
adăugate zilnic, ajungându-se la 65.000 în iulie. În ianuarie 2008 aproape 79 de milioane de utilizatori au vizualizat peste 3 miliarde de videoclipuri.
În august 2006 ziarul The Wall Street Journal a publicat un articol în care scria că YouTube avea aproximativ 6,1 milioane de videoclipuri (ocupând aproximativ 45 terabait) și peste 500.000 de utilizatori înregistrați. Începând cu 9 aprilie 2008, o căutare globală pe YouTube returnează
peste 83 milioane de videoclipuri și 3,75 milioane de canale de
utilizatori.
S-a estimat că în 2007 YouTube a consumat la fel de multă capacitate de
transmisie ca și întreg Internetul anului 2000, și că în fiecare minut
sunt adăugate peste 13 ore de video. În martie 2008, costurile trasmisiei de date au fost estimate la aproximativ 1 milion $ pe zi.
Începând din primul semestru al anului 2008 YouTube nu a mai fost profitabil. Venitul exact sau profitul nu a fost publicat, dar revista Forbes din iulie 2008 a aproximat venitul la 200 milioane de dolari, notând mari progrese în vânzările de reclame.
Pe atunci prețul pentru o reclamă pe pagina de start a lui YouTube era
de 175.000 $ pe zi, iar un canal personalizat (caracterizat printr-un
fundal special) costa 200.000 de $. În noiembrie 2008 YouTube a încheiat o întelegere cu MGM, Lionsgate și CBS
ce permite companiilor să încarce filme întregi și show-uri pe sit,
plus alte reclame. Un nou sistem creat de YouTube, numit VideoID,
permite companiilor să depisteze materialele neautorizate de pe sit și
fie să le șteargă, fie să adauge reclame la ele. Acest lucru este
realizat pentru a concura cu situl web Hulu (hulu.com), care deține materiale de la posturile de televiziune NBC și Fox.
Afacerea, conform spuselor lui Curt Marvis, președinte la YouTube
pentru medii digitale, permite corporațiilor să "profite de această
audiență".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu